המדריך השלם לקידום מכירות עם WooCommerce

שתף את הפוסט!
תוכן עניינים:

גם אתם משתמשים ב- WooCommerce כדי למכור אונליין? איך משפרים את המכירות ופורצים קדימה? ריכזנו את כל הטיפים החשובים

WooCommerce הוא תוסף פופולרי של WordPress לניהול אתרי סחר. לנהל חנות דיגיטלית מוצלחת עם WooCommerce, זה אפשרי! בתנאי… שמתגברים על האתגרים שמופיעים כבר בהקמת החנות ולאורך כל הדרך.

  • אז איך אפשר להשתפר בעקביות ולהגדיל את המכירות והרווחים?
  • מה אפשר לעשות כדי לדחוף את החנות קדימה?
  • איך מגבירים את התנועה לחנות?
  • איך גורמים ללקוחות לחזור?
  • איך מגדילים את סל הקניות שאיתו הלקוחות יוצאים מהחנות?

בנינו עבורכם את המדריך השלם לקידום חנויות WooCommerce.

1. קופונים ושוברי הנחה מותאמים אישית ללקוח/ה

אחד הדברים החשובים בניהול חנות WooCommerce הוא לנתח דאטה כך שהחנות שלכם תהפוך לחנות לומדת וחכמה. על ידי ניתוח תוצאות המבצעים הקודמים שהצעתם ללקוחות, ניתן לייצר תובנות שישמשו אתכם ליצירת הצעות מותאמות אישית לכל לקוח ולקוחה. קופונים ושוברי הנחה מותאמים אישית ללקוחות, מגדילים משמעותית את ההיענות של הלקוחות להצעות שלכם.

ניתן גם לשלוט בתוקף הקופון ולקבוע מי יכולים להשתמש בו (למשל, לקוחות וותיקים או רק חדשים).

ניתן להתמקד בקטגוריות מסוימות במלאי שלכם ואפילו במוצרים ספציפיים. באמצעות שוברי הנחה ניתן גם לעורר מחדש לקוחות שכבר רכשו בחנות בעבר ו"נרדמו".

כל שעליכם לעשות הוא להגדיר את ערוצי ההפצה לקופונים שלכם ולבחור את האתרים המתאימים להציג אותם. חשוב לזכור גם ליצור באנרים בולטים ואטרקטיביים שימשכו את תשומת הלב.

2. הקמת תוכנית "נקודות" לחיזוק הנאמנות

תוכניות נאמנות הן חשובות גם כדי למשוך לקוחות חדשים וגם כדי להפוך לקוחות מזדמנים או חד פעמיים, ללקוחות חוזרים וקבועים. למעשה זוהי פרקטיקה של גיוס ושימור לקוחות. אפשר לעשות זאת על ידי צבירת נקודות בכל רכישה ו/או על ידי הנחות בלעדיות ללקוחות וותיקים או לחברי מועדון. על מנת לממש את השיטה אפשר למשל להתקין את תוסף WooRewards אך יש גם אפשרויות אחרות. חשוב לזכור שלא מספיק להטמיע תכנית נאמנות, אלא יש גם לפרסם אותה באמצעות קמפיין וכלי שיווק.

3. תחרויות בין משתמשים

תחרויות הן תמיד מוקד עניין שמעורר מודעות ותנועה אם מפיקים ומקדמים אותן נכון. 

מומלץ לא להפיק תחרות אחת גדולה ולצפות ממנה לתוצאות מרשימות.

עדיף לפזר תחרויות קטנות וממוקדות יותר, שיעוררו מוקדי עניין על פני זמן ממושך.

זוהי לא שיטה מאוד ייחודית ומקורית ולכן אם משתמשים בה, חשוב להוסיף לה אלמנט של ייחודיות ובולטות. בנוסף, חשוב להקפיד שהפרסים יהיו בעלי ערך אמיתי עבור קהל היעד שלכם, המוזמן להשתתף בתחרות.

4. נצלו חגים ומועדים

חגים ומועדים מעוררים ביקוש ומגדילים את פוטנציאל המכירות שלכם. לכל ענף ולכל תחום תעשייתי יש חגים ומועדים הרלוונטיים ספציפית עבורו. כמעט בכל תחום ניתן למצוא מועדים שבהם הביקוש גדל: חגים דתיים ולאומיים, חופשות, יום האהבה, חזרה ללימודים, נובמבר סייל, בלאק פריידי ועוד. אלה הם זמנים חזקים מאוד בחנויות WooCommerce. כדאי מאוד להתחשב גם בעונתיות ולקדם בהתאם לעונות השנה וגם בהתאם לתחילת עונה וסוף עונה, אם המוצרים שלכם עונתיים. חשוב לזכור שכל צעד שיווקי שתעשו כדי לנצל חגים, מועדים ועונות, חייב להיות מלווה בקמפיין.

5. הפקות אירועים משלכם

בנוסף לאירועים כלליים, כדאי גם להפיק אירועים ברמת החנות, כמו ימי השקה, חגיגת יום מיוחד ללקוחות ה-VIP שלכם או "יום הולדת" למותג. אנשים אוהבים אירועים מיוחדים עם תחושת חגיגיות והזדמנות. עם שיווק דיגיטלי נכון, אירועים כאלה הם דרך אפקטיבית להגביר את התנועה, לגייס מבקרים חדשים ולהגדיל את היקף המכירות בחנות ה-WooCommerce שלכם.

6. מבצעי בזק (היום בלבד)

מבצעי בזק (FLASH) הם בין הטקטיקות הפופולריות ביותר להגברת תנועה מיידית כדי לתת "בוסט" למכירות בחנות. מבצעים אלו מייצרים תחושת דחיפות אצל המבקרים הפוטנציאליים ומדרבנים אותם לא לדחות את הביקור אצלכם. אפשר להשתמש ב"טיימר" שבו קהל היעד יכול לראות את הזמן אוזל ואת המלאי יורד. הטיימר המתקתק ממחיש את הבהילות וביחד עם המסר של "רק היום", יכול להביא להגדלת המכירות. חשוב לקדם מבצעי בזק במדיה חברתית ובכל המקומות הרלוונטיים לקטגוריה שמשתתפת במבצע. עם זאת, הקפידו לא לשחוק את הכלי הזה ולא להשתמש בו יותר מדי כדי לא "להריץ" את הלקוחות יתר על המידה ולעייף אותם. שמרו על תדירות נכונה.

7. מתנות

נתחיל מהעובדה הברורה: כולם אוהבים מתנות. אגב, המתנות הנחשקות ביותר הן אלו שמרגישות כמו הישג או הצלחה. אפשר לתת מתנה על כל קנייה בסכום מסוים, וכך לתמרץ את המבקרים שלכם, לקנות יותר. שיטה זו מביאה להגדלת העגלה הממוצעת בחנות שלכם. העגלה הממוצעת היא מדד תפעולי חשוב מאוד שחיוני לצמיחת הכנסות החנות. אם הסכום בעגלה הממוצעת יעלה, ההכנסות שלכם יעלו בהכרח. בנוסף, מתנות הן פיתוי מצוין לגיוס מבקרים חדשים לחנות שלכם. אפשר גם לשלב מתנות עם מבצעי בזק ("מתנה רק היום"), לתועלת מיידית מקסימלית.

8. הבלטת יתרונות 

לפעמים, מוכרים נוטים להבליט את תכונות המוצרים שלהם (דבר לא רע כשלעצמו), אבל לא מספיק מבליטים את יתרונות המוצר בפני הצרכנים. חשוב מאוד להבליט דווקא את אותן תכונות שמהוות יתרון תחרותי, בהתאם לצרכים של קהל היעד. היתרון שהמוצר מספק ללקוחות, בהתאם לצורכיהם, יניע אותם לפעולת הרכישה הרבה יותר מהמאפיינים הכלליים של המוצר. חשוב לשלב את הטכניקה הזו בכל דפי המוצרים שלכם!

9. מכירת מוצרים משלימים ומכירת שדרוגים (Cross selling and Upselling)

בין טכניקות המכירה החשובות,  כדאי להכיר גם את שיטת המוצרים המשלימים והמוצרים המשודרגים. למעשה, השיטה מבוססת על הצעת מוצרים משלימים לאלה שהלקוח/ה כבר בחר/ה, או מוצרים דומים אך "משודרגים", במחיר גבוה יותר.

כך, אפשר להציע ללקוחות להכיר מוצר חדש או נלווה למוצר שבו הם כבר משתמשים. Cross selling and Upselling הן אסטרטגיות יעילות להגדלת מכירות WooCommerce.

10. שליחת ניוזלטרים מותאמים אישית

חנויות רבות שולחות ניוזלטרים פרסומיים, אך מעטות טורחות להתאים את התוכן אישית לנמענים. זו אחת הסיבות העיקריות לשיעור הפתיחה הנמוך והתנועה המועטה שיוצרים הניוזלטרים הקבועים שהחנויות שולחות בדרך כלל.
אם אתם שואפים שהניוזלטרים שלכם ייצרו תנועה, חשוב להתאים אותם לנמענים. כלומר, הניוזלטרים צריכים להציג מוצרים שמתאימים להיסטוריית הרכישה האישית של הלקוח/ה שמקבל/ת את המייל. נכון שהעיצוב והתוכן של הניוזלטר הם חשובים וגם הם חלק מההצלחה, אך המפתח ליצירת תנועה בחנות באמצעות ניוזלטר במייל, הוא הצגה של הצעות שמפתות את הקוראים לעבור לדפי הנחיתה או לחנות.

קבלו עדכונים מהמקצוענים
הצטרפו לניוזאלטר שלנו

11. משלוחים חינם

"משלוח חינם" זו טקטיקה קלאסית ומוכרת אך עדיין מאוד יעילה. משלוח חינם בהחלט מעודד רכישה. לפעמים זהו אתגר כלכלי, ולכן אפשר להחליט להגביל את ההצעה הזו רק לרוכשים מסכום מסוים ומעלה או רק ללקוחות קבועים. אנחנו ממליצים להציע משלוח חינם גם עבור כל הזמנה ראשונה. הצעה זו תעודד את הצרכנים להתנסות במוצרים ובשירות שלכם וכך ניתן להגדיל את המודעות למותג שלכם ולהעמיק את החדירה שלכם לשוק.

12. מכירה בכמויות (2+1)

שיטה זו מגדילה את הסל הממוצע, שהוא כאמור מדד חשוב לצמיחת החנות שלכם. 

העיקרון אומר, שהצעה אטרקטיבית לכמות גדולה, תשכנע את הלקוח לרכוש עוד מאותו מוצר, בסכום שעדיין משתלם עבורכם. ניתן למשל להציע הצעה בסגנון של "על כל שתי יחידות, השלישית חינם".
נדגיש שוב: חשוב לבדוק שיטה זו בכל מקרה לגופו, בהתאם לשיעור הרווח של כל מוצר. חשוב שהעסקה תישאר רווחית עבורכם.

הלקוחות מצדם, ירגישו שעשו עסקה משתלמת יותר וסביר שבפעם הבאה שירכשו את המוצר, יחזרו לחנות WooCommerce שלכם.

13. שליחת מייל "עגלה נטושה"

קבלת מייל תזכורת שקיימת בחנות שלכם "עגלה נטושה" של הלקוח/ה, יכולה להיות דחיפה נכונה כדי להשלים את הרכישה. כך, הלקוחות מרגישים שהם מקבלים יחס אישי מהחנות וגם נזכרים במוצרים שהם כבר הביעו בהם עניין והשקיעו זמן בללקט אותם. ההשפעה של המייל תהיה משמעותית עוד יותר, אם תתלווה אליו גם הנחה קטנה, בסגנון: "השלימו את הרכישה עם 5% הנחה".

14. סיכום

אם אתם מוכרים אונליין, כדאי ליישם את הטיפים לקידום מכירות שפירטנו כאן עבור חנויות WooCommerce. למרות הצפיפות והתחרות ברשת, יש מקום לכל הסוחרים ולא חסרות הזדמנויות לשווק, למכור ולהרוויח. חשוב מאוד לתפעל תכנית שיווק ומכירות וליישם אותה.

שאלות נוספות על חנויות WooCommerce?

פוסטים קשורים
ru_RUРусский

Заполните свои данные

для цитаты